Wat doet een organizer eigenlijk?

De beroepsvereniging van professional organizers (NBPO) bestaat dit jaar 20 jaar. Toch is het een relatief onbekende hulpverlener. Kunt u niet vinden wat u zou willen weten? Neem dan contact op. Alle vragen zijn welkom! Daarmee helpt u andere mensen om gemakkelijker de juiste hulp te vinden.

Monique Lachniet is aangesloten bij de NBPO.

Hoe kan ik de 5 tips voor Moeiteloos Opruimen krijgen?

De 5 tips voor Moeiteloos Opruimen zijn beschikbaar. Je kunt deze gratis krijgen door een mail te sturen naar:

monique@mo-factor.nl  

 

 

Wat is een organizing sessie?

Een organizing sessie is bedoeld om orde te scheppen in een situatie waarin u zelf niet verder komt. Het kan gaan om het opruimen van een kast, een kamer of bijvoorbeeld een schuur. Het is ook mogelijk dat u last heeft van achterstanden bijvoorbeeld in het bijhouden van het huishouden, het betalen van rekeningen of het opbergen van administratie. De Mo-Factor geeft u praktische hulp waardoor u in 2 tot 3 uur zichtbaar resultaat heeft. Door met een professional organizer op te ruimen bent u sneller klaar en u krijgt tips & trics zodat u zelf verder kunt op de ingeslagen weg.

Mijn huis ligt erg vol. Wat kunt u daar aan doen?

Passen uw spullen niet meer in de kasten? Liggen de tafels, stoelen, vloer en misschien uw bed bedolven onder spullen? Wordt het steeds moeilijker om uw woning schoon te houden? U durft misschien geen visite meer te ontvangen.  Ik heb mensen en huizen gezien in allerlei omstandigheden. Ik werk onder beroepsgeheim en praat niet met derden over uw situatie. Het is mijn vaste overtuiging dat er voor elke situatie een oplossing bestaat. En dat iedereen sterke kanten heeft. Uw sterke kanten wil ik graag kennen en u stimuleren om deze te gebruiken om uw leefomgeving te verbeteren. Wacht niet langer met vragen om hulp. U verdient het!

Waarom zou ik een organizer inhuren?

U vraagt om hulp van een organizer omdat u zelf opziet tegen de klus. Het is te groot of u overziet niet wat er gedaan moet worden, u weet niet waar te beginnen. Een professional organizer heeft kennis van diverse opruimmethodes en opbergmogelijkheden. Zij heeft geen band met uw spullen waardoor zij minder snel afgeleid zal worden door herinneringen of associaties. Zij kijkt welke systemen u tot nu toe zelf heeft toegepast en zoekt samen met u naar oplossingen die in de toekomst ervoor zorgen dat u gemakkelijker uw spullen kunt opbergen en terugvinden. Waardoor u tijd en energie bespaart.

Ik ben overbelast, heb lichamelijke of psychische klachten. Ik kan niet lang achter elkaar bezig zijn. Ik ben moe. Wat kan een organizer voor mij betekenen?

Juist voor mensen die verminderd belastbaar zijn, snel vermoeid zijn of in het algemeen te weinig tijd hebben kan een organizer een groot verschil maken. In het kennismakingsgesprek bespreken wij uw situatie en maken wij samen een inschatting wat voor u mogelijk is. Indien nodig plannen wij korte sessies en lassen wij pauzes in. Juist als u weinig tijd heeft of lichamelijke of psychische problemen heeft is het belangrijk dat uw huishouden zo georganiseerd is dat dit met de minst mogelijke inspanning bijgehouden kan worden. Een professional organizer helpt u om dat te bereiken. 

Wat doet een organizer wat ik zelf niet doe?

Door op te ruimen met een professional organizer gaat u met andere ogen naar uw ruimte en spullen kijken. Welke activiteiten vinden plaats in deze ruimte, welke spullen horen daar bij. Hoe kunt u de ruimte zo indelen dat uw spullen op een gemakkelijke manier op te bergen en te pakken zijn. Uw professional organizer heeft beschikking over diverse opruimmethodes. U zult zien dat uw kast of kamer er heel anders uit kan zien dan u zelf voor mogelijk houdt!

Ik kom continu tijd te kort. Ben aan het rennen en vliegen en kom niet toe aan dingen die ik zou moeten doen. En al helemaal niet aan rust voor mezelf. Kan een organizer iets voor mij doen?

Een professional organizer kan overzicht aanbrengen in uw taken en zorgt op die manier voor minder chaos in het hoofd. Ik ondersteun u bij het bepalen wat u wel kunt doen en wat u kunt uitstellen. Ik geef praktische hulp bij het organiseren van het huishouden, inclusief het wegwerken van achterstanden of chaotische plekken. U krijgt hulp en advies zodat u de taken in te toekomst met minder inspanning kunt bijhouden.

Organizers willen spullen weggooien maar ik wil dat niet. Kunt u mij dan wel helpen?

Door bepaalde televisieprogramma's wordt het beeld geschetst dat organizers weggooiers zijn. Dat is niet het geval. Ik gooi niets weg. Door stil te staan bij de waarde van uw spullen wordt het duidelijk wat uw bezit voor u betekent. Dat geeft inzichten en helpt u verder in het organiseren van uw spullen. Een organizer kan u helpen om uw spullen samen met u te sorteren en een vaste plek te geven. Daarna weet u waar ze te vinden zijn en hebben de waardevolle zaken een belangrijke plek gekregen. Dat is genieten!

Hoe weet ik of u voor mij de juiste persoon bent?

Wanneer u mij belt of een bericht stuur maak ik op zo kort mogelijke termijn een afspraak om kennis met te maken. In dit gesprek verhelderen wij uw hulpvraag. Dit gesprek vindt bij voorkeur plaats in uw woning. Is dat niet mogelijk dan spreek ik met u af in een locatie in uw buurt. Na de kennismaking krijgt u van mij een plan van aanpak en een advies over het aantal bijeenkomsten dat nodig is om uw doel te bereiken.